Menestystarinoita
Ravinteikkaan, vähähiilihydrattisen ruokavalion avulla jo suuri jouko suomalaisia on tervehtynyt ja päässyt liikakiloistaan. Tutustu Pellinki-dieetin menestystarinoihin! Lue lisää... (uusia lisätty 08/2010)
Luomusivusto
Sivustoni perustuu omakohtaiseen kokemukseen ja osittain sähköpostin kautta saatuihin vihjeisiin. Kuten huomaatte, olen rakentanut sivuston Pellinki -dieetin periaatteiden mukaisesti. Luomu ei ole kasvissyöjien yksinoikeus. Koko sana luomu on Suomessa vielä epämääräinen. Siksi pitäisikin miettiä, mitä itse kukin luomulla tarkoittaa. Lue lisää... Osoitteisto
www.dojolaiset.com on yli 35 -vuotiaiden itsenäisesti ajattelevien ihmisten kohtaamispaikka. Jaamme keskenämme tietoa ja kokemuksia meille tärkeistä asioista, neuvomme toisiamme, hyödynnämme kontaktejamme ja järjestämme yhteisiä tapaamisia. Olemme vapaita muutosihmisiä.
Kohtuuliikunnalla lihakset kuntoon
Liika rasitus on vahingoksi ja kuluttaa elimistöä. Vähemmällä saa parempia tuloksia, sanoo tohtori Antti Heikkilä ja romuttaa samalla vanhan käsityksen osteoporoosin hoidosta. Lue lisää...
Kirjoitettu 1.9.2010 TEHOA TERVEYDENHOITOON Kun Eviran mammat ovat sitä mieltä, että glutamaatti on terveysruokaa ja THL pitää flunssapiikkiä elämän piristyksenä, niin miettii, mistä nämä viisau Lue lisää...
Kirjoitettu 28.8.2010 LISÄÄ JÄLKIPYYKKIÄ Kiitos valppaan lukijan, sain palautetta rokotusasiasta, jonka haluan jakaa kanssanne. Narkolepsia on todellakin autoimmuunisairaus.
Lue lisää...
Kirjoitettu 27.8.2010 JÄLKILÖYLYJÄ Opiskeluajan luennoilta on jäänyt mieleen eräs lause kun opiskelimme influenssaviruksen mysteeriä. Ehkä asia painui mieleen koska se ilmaistiin lähes Lue lisää...
Tilaa Antti Heikkilän uutiskirje!
Uutiskirjeen tarkoituksena on jakaa tutkittua tietoa miten voit hoitaa ja ennaltaehkäistä sairauksia ilman lääkkeitä ja leikkauksia. Tietoa mistä valtamedia ei kerro.
Meidät on opetettu uskomaan, että rasva on pahasta, ja että etenkin maitorasvat kuten kerma, voi ja juustot ovat sairauksien keskeisimpiä syitä. Väitettä ei ole koskaan kyetty todistamaan. Se on kuitenkin saanut aikaan ennen näkemättömän keinotekoisten ja vähärasvaisten tuotteiden esiinmarssin. Suomessa saa kaupasta hakemalla hakea, jotta löytäisi aitoja tuotteita.
Sitten vuosituhannen alun on alkanut ilmaantua tutkimuksia, jotka osittavat aivan päinvastaista. Ruotsissa kehitettiin 1990-luvun lopussa menetelmä mitata ihmisen kudoksesta täsmällisesti, kuinka paljon tutkittava oli käyttänyt maitorasvoja elämänsä aikana. Näitä tutkimuksia on tehty alun toistakymmentä ja tulokset ovat samankaltaisia. Mitä enemmän maitorasvoja, sitä vähemmän sydäntautia, diabetesta, rintasyöpää ja sitä laihempia tutkittavat olivat.
Uusimmassa American Journal of Clinical Nutrition -lehdessä on julkaistu ruotsalaistutkijoiden Eva Warensjön ja kumppaneiden uusin tutkimus aiheesta. Siinä todetaan, että maitorasvat alentavat sydänkohtausriskiä selvästi. Sen lisäksi tutkijat totesivat täysmaidon ja kaikkien muiden runsaasti maitorasvaa sisältävien tuotteiden säännöllisen käytön vähentävän metaboolisen syndrooman riskiä, lihavuutta ja diabetesta.
Meillä on THL:n pääjohtajana mies, joka julkisesti liputtaa rasvattoman maidon puolesta. Hänen toimestaan maan lapset lastentarhoista kouluihin on pakotettu juomaan rasvatonta maitoa. Voi kysyä, onko meillä varaa moiseen?